Niedawno odwiedził nas klient, który zamówił bagażnik dachowy do jednego z najpopularniejszych samochodów na polskich drogach – do Skody Fabii I w wersji hatchback. Właściciel samochodu zdecydował się na wybór hiszpańskiego bagażnika bazowego firmy CRUZ wraz z aluminiowymi belkami. Opcjonalnie do bagażnika zamówił również cztery zamki z wkładkami zabezpieczającymi przed kradzieżą.
Bagażnik dachowy CRUZ
Wybrany zestaw składał się z:
-
924-755 (zestaw belek aluminiowych AX-108)
-
935-372 (kitu montażowego) Zestaw ten pasuje również do montażu bagażnika dachowego do samochodów takich jak Toledo (1999-2000), Octavia I 4/5d (1997-2004) oraz Fabia 5d (2000-2007).
-
932-014 (zestaw 4 zamków zabezpieczających z kluczykami)
Sam montaż belek jest stosunkowo prosty oraz mało czasochłonny. Pierwszą czynnością jaką warto wykonać jest rozłożenie wszystkich elementów na ziemi a następnie pogrupowanie ich wg kolejności montażu. Ułatwi nam to znacząco pracę oraz będziemy mieli pewność, że niczego nie zapomnieliśmy zamontować.
Podczas montażu będziemy potrzebować:
-ostry nożyk/nożyczki,
-płaski śrubokręt (lub coś innego do podważenia zaślepek w dachu),
-zestaw kluczy (najczęściej klucz imbusowy, który dołączany jest razem z bagażnikiem).
Całą operację montażu polecamy przeprowadzać w cieplejsze dni lub w ocieplanym garażu.
Montaż bagażnika dachowego CRUZ do Skoda Fabia I hatchback.
Konstruktorzy naszego czeskiego drogowego wehikułu czasu zadbali o to, aby ewentualne późniejsze modyfikacje można było przeprowadzić w miarę amatorskich warunkach. Nasz czeski przyjaciel w momencie wyjazdu z fabryki został wyposażony w gotowe otwory montażowe bagażnika, które są jedyne zaślepione plastikowymi/gumowymi wkładkami. Zaślepki te musimy czymś podważyć i wyciągnąć. Po wyciągnięciu wszystkich zaślepek powinniśmy otrzymać ich osiem sztuk:
Kolejnym krokiem, który musimy podjąć jest instalacja kitu mocującego oraz belek. Zależnie od modelu samochodu i zastosowanego rozwiązania najczęściej spotyka się klipsy dociskane lub przykręcane na imbus do dachu. W przypadku Fabii najpierw musimy skręcić kit mocujący (1 i 2 obrazek) a następnie wsadzić go w otwory montażowe i przesunąć tak, aby szyny weszły na swoje miejsce. Oczywiście nie możemy zapomnieć o belkach.
Po zamontowaniu stóp wraz z belkami przechodzimy do ustawienia centralnego belek. Z przodu musimy odmierzyć 5,5 cm od stopy do końca belki aluminiowej. Z tyłu samochód jest nieco węższy, przez odmierzamy 7,5 cm od stopy do końca belki aluminiowej.
Po zamontowaniu i wyśrodkowaniu belek pozostaje nam wcisnąć dołączone gumki oraz dociąć je na wymiar. W zestawie otrzymaliśmy dwa gumowe paski – czarny (góra belki) oraz szary (dół belki). Brak montażu tych pasków będzie powodował mało przyjemny świst podczas jazdy.
Po założeniu gumek oraz dokręceniu wszystkiego przechodzimy do ostatniego etapu. Zakładamy plastikowe osłony oraz zamki, które wkłada się w miejsce plastikowych zamknięć. Plastikowe zamknięcia wyjmujemy za pomocą motylka dołączonego do zestawu.
To wszystko – nasz bagażnik jest już gotowy do użycia! :)
A czy wy już montowaliście bagażnik w swoich samochodach? Jak wrażenia? Zapraszamy do dyskusji.
Be First to Comment